HJEM
/
NHP
/
Hvordan få flere til å kjøpe i nettbutikken din?
S1:E3
:

Hvordan få flere til å kjøpe i nettbutikken din?

<p>I denne episoden dykker vi ned i det som faktisk f&aring;r folk til &aring; klikke p&aring; &quot;kj&oslash;p&quot;-knappen i din nettbutikk. Vi starter med et grunnleggende tips om at kj&oslash;p-knappen b&oslash;r skille seg ut fra resten av nettsiden din. For eksempel, hvis nettsiden din er dominert av r&oslash;dt, kan det v&aelig;re en god id&eacute; &aring; gj&oslash;re kj&oslash;p-knappen gr&oslash;nn. Selvf&oslash;lgelig er det alltid unntak, og noen butikker fungerer godt selv med rosa overskrifter og rosa kj&oslash;p-knapper. Det viktigste er &aring; teste hva som fungerer best for deg.</p> <p>Vi snakker ogs&aring; om viktigheten av kontinuerlig testing og optimalisering. Hvis du er heldig nok til &aring; ha en konverteringsrate p&aring; 10%, betyr det ikke at du b&oslash;r v&aelig;re forn&oslash;yd. Tvert imot, du b&oslash;r alltid pr&oslash;ve &aring; presse dette tallet h&oslash;yere. For &aring; gj&oslash;re dette, b&oslash;r du tillate datadrevne beslutninger &aring; guide prosessen. Bruk verkt&oslash;y som Meisler til &aring; kj&oslash;re tester og samle nok data for &aring; kunne gj&oslash;re kvalifiserte beslutninger.</p> <p>Vi tar ogs&aring; en titt p&aring; kj&oslash;psprosessen p&aring; nettsiden din. Du kan ha klart &aring; overtale kunden til &aring; legge et produkt i handlekurven, men du har ikke ordren f&oslash;r &quot;bestill&quot;-knappen er trykket p&aring;. Det som skjer i dette siste trinnet, n&aring;r du kommer til kassen, er ekstremt viktig. Her er v&aring;rt r&aring;d &aring; fjerne all distraksjon og gj&oslash;re prosessen s&aring; enkel som mulig. Det eneste som gjelder p&aring; dette tidspunktet er &aring; f&aring; kunden til &aring; fullf&oslash;re bestillingen.</p> <p>Til slutt diskuterer vi hvordan du kan bruke testimonials og andre metoder for &aring; dytte kunden over kanten og f&aring; dem til &aring; fullf&oslash;re kj&oslash;pet. M&aring;let er &aring; gj&oslash;re prosessen s&aring; s&oslash;ml&oslash;s og forst&aring;elig som mulig. Og husk, ved &aring; doble omsetningen din med samme antall bes&oslash;kende gjennom konverteringsoptimalisering, kan du oppn&aring; fantastiske resultater. S&aring; det er absolutt verdt &aring; investere tid i dette.</p> <p>Last ned ressursark: <a href="https://www.moenco.no/nhpressursark">https://www.moenco.no/nhpressursark</a></p><p><strong>Husk å abonner:</strong></p><p>Apple: <a href="https://apple.co/3C1K9Hv">https://apple.co/3C1K9Hv</a><br />Spotify: <a href="https://spoti.fi/3nnXFkM">https://spoti.fi/3nnXFkM</a></p><p><strong>Bak podcasten:</strong></p><p>Marte Klouman<br />@<a href="http://instagram.com/netthandelskolen">netthandelskolen</a>- <a href="http://netthandelskolen.no/">http://netthandelskolen.no</a></p><p>Thomas Moen<br />@<a href="http://instagram.com/thomasmoen">thomasmoen</a> - <a href="http://moenco.no/">http://moenco.no</a></p>
Vis transcription
GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN