HJEM
/
BLOGG
/
Hvordan konfigurere prioriterte eventer i Facebook Business Manager

Hvordan konfigurere prioriterte eventer i Facebook Business Manager

Les mer om

facebook

Det er to viktige ting man må gjøre med Facebook Business Manager etter de nye endringene som trådte i kraft når Apple lanserte de mye omtalte iOS 14 oppdateringene.

Det første er å verifisere domenet ditt og har du ikke gjort det enda, kan du lese mer om dette her.

Det andre er å konfigurere prioriterte eventer i Facebook Business Manager. Prioriterte eventer blir også kalt for piksel hendelser på norsk eller pixel events på engelsk. 

I denne guiden viser vi deg steg for steg hvordan du skal gjøre dette.

Slik setter du opp prioriterte eventer i Facebook Business Manager

1. Logg på Business Manager-kontoen din. Klikk på menyikonet og på "Event Manager" (det bør være i "Snarveier"-delen av menyen)

2. Velg din piksel i venstre kolonne:

3. Scroll ned i det høyre vinduet og klikk på fanen "Aggregated Event Measurement" og klikk deretter på "Configure Web Events".

4. Klikk på tallet som representerer antallet hendelser som allerede er konfigurert (normalt skal det være 0 hvis du aldri har konfigurert noen før). Deretter klikk “Edit Events”

5. På høyre side av skjermen klikker du på "Legg til hendelse":

6. Velg først den relevante pixelen og deretter hvilke hendelse som skal prioriteres fra høyest til lavest.

7. Du kan legge inn opp til 8 hendelser.

For å forstå prioriteringen mellom eventer, så tenk på hva som er viktigst for optimaliseringen av dine annonse kampanjer. For eksempel, hvis «Legg i handlekurv»- og «Søk»-hendelsene er lagret i samme konverteringsvindu, vil Facebooks Aggregated Event Measurement-verktøy kun beholde én hendelse, den du har definert som prioritert over den andre. Hvis du foretrekker å lagre en "Legg i handlekurv"-hendelse i stedet for en "Søk", så plasser "Legg i handlekurv"-hendelsen høyere enn "Søk" ved å dra den høyest opp på listen. 

8. Ikke glem å klikke på "Submit" når eventene dine er opprettet og rangert. Huk av i boksen for å godta endringer og klikk på "Apply":

Da er du klar for å sette igang med nye Facebook kampanjer med verifisert domene og prioriterte eventer.

Lykke til med din Facebook Annonsering!


GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN