HJEM
/
BLOGG
/
Emnelinjer som får folk til å åpne, lese og respondere på e-posten din

Emnelinjer som får folk til å åpne, lese og respondere på e-posten din

Les mer om

Epost

Innboksen kan være et fiendtlig sted med en million andre e-poster som tvinger abonnentenes begrensede oppmerksomhet, og det er først og fremst viktig at du lager emnelinjer som skiller seg ut

Her er noen tips til hva som fungerer best:

  • Vær direkte
  • Vekk nysgjerrigheten «det alle jenter snakker om...»
  • Skrem «bare 3 stk igjen»
  • Skap hastverk «gratis frakt frem til midnatt, kun 3 timer igjen»
  • Bruk nyheter «stopper vellykket spredning av koronavirus»
  • Bruk sosiale bevis «hvorfor alle kjøper dette vekt-teppet»
  • Bruk en historie «hvordan en bonde ble millionær over natten»
  • Vær menneskelig «3 ting jeg hater med meg selv»

Kraftord du bør ha med i emnefeltet

Vi i Moen & co har funnet ut at av de e-postene som ble sendt ut det siste året ser vi at e-poster som starter med kraftord som SPAR, FÅ, NÅ, STOR etc. får best åpningsrate.

Kraftord er et ord som ofte vekker en emosjonell respons, enten positiv eller negativ, rettet til målgruppen din, som fører til et ønsket resultat; som at noen åpner e-posten din.

Andre kraftord du kan bruke til e-post-emnefelt som GRATIS, SALG, GARANTERT, NY, SPESIELL osv. finner du her: https://www.drip.com/blog/power-words. (gratis)

Bruk kraftord som vekker en bestemt følelse og ha et spesifikt mål for å oppnå det du ønsker med e-posten din; f. eks: FRYKT (smerte, lure, stupe), OPPMUNTRENDE (fantastisk, fryktløs) osv...

Vekk nysgjerrigheten

Selv om du ikke vil vekke nysgjerrigheten hele tiden, er det en effektiv strategi som får folk til å åpne e-postene dine. Folk har en trang til å få tilfredsstilt nysgjerrigheten, og når dette kan gjøres bare med et klikk er det stor sannsynlighet for at mange gjør det. Vekk nysgjerrigheten og gi svar på det leseren lurer på.

«her er noe de fleste online guruer aldri vil fortelle deg» eller

«hemmeligheter bak suksessfull digital markedsføring»

Eksempler på gode kraftord som brukes for å vekke nysgjerrigheten:

Forbudt, gammel, smuglet, utestengt, fra hvelvet ...

A/B-testing

A/B-testing kan brukes til ethvert aspekt ved markedsføring, inkludert e-post.

Nå har vi fått resultatene på de 10 emnelinjene vi testet ut med EMV-verktøyet, og du kan nå bruke en av emnelinjene til 50% av mottakerne og sende en annen emnelinje til de andre 50%-ene og kjøre en A/B-test.

Se på nøkkelberegninger som åpningsrate- og hastighet og se hvilke kraftord som hadde størst innvirkning.

Den emnelinjen som får best score er den du legger til i masterlisten din slik at du kan huske den og bruke den igjen i fremtiden. Over tid vil du ha en fantastisk liste over kraftord som du vet gir resultater.

Hvordan forbedre emnelinjen

Kraftord avslører noe om hvordan du skriver e-postemnelinjene dine. Vi har fremhevet noen viktige punkter som vil hjelpe deg å oppnå overbevisende emnelinjer som får klikkene du ønsker.

Fang abonnentens oppmerksomhet med presis og personlig melding

Det sies at en persons favorittord er deres eget navn, og åpningsraten ved bruk av navn bekrefter dette. Emnelinjer som er personlig rettet til mottakeren gjør det bedre enn mer generiske hilsener.

Men hvorfor stoppe der? Personliggjøring kan gjøres på flere måter. Du vil ikke overtale noen til å tro at du bryr deg om dem ved å inkludere en kort kode som legger navnet deres inn i emnelinjen og kalle det ferdig.

I stedet kan du prøve å skille deg ut fra de andre e-postene i innboksen ved å dra nytte av datainnsamling for å lage enda mer skreddersydd e-posttitel. Ved å gjøre dette gir du mottaker større grunn til å klikke på e-posten din.

 

Bruk ting som:

  • Bursdager og merkedager
  • Nylige interaksjoner med nettstedet eller merkevaren din
  • Plassering
  • Interesser
  • Informasjon du har fått gjennom spørreundersøkelser og tilbakemeldinger

Bruk pronomen for å skaffe dypere relasjoner

Emnelinjer som henvender seg til leseren gir høyere sannsynlighet for å få svar hvis du bruker dem godt. "Vi" og "Du/Din" kan fungere hvis du ikke har navnet til abonnenten tilgjengelig.

Kunder vil kjenne igjen når du prøver å skape en kunstig kontakt med dem, ofte når de ikke føler at det eksisterer et forhold til merket i utgangspunktet, så vær forsiktig med å bruke «vi» i denne sammenheng. Så velg pronomene dine nøye for å fremkalle reaksjoner, utdype relasjoner og øke åpningsraten for e-postmarkedsføring.

Inspirer til en følelse av hastverk og spenning

Skap en følelse av at det haster, dette vil inspirere til handling. Gi abonnentene dine en frist, eller en beskjed om at de er spesielt invitert til å delta. Dette kan være en veldig overbevisende taktikk.

Kunden vil oppleve:

  • Frykt for å gå glipp av noe
  • En følelse av at noe ikke er kjent eller tilgjengelig for allmennheten
  • Muligheten for å spare penger
  • En løsning på et problem
  • Inntrykket av at noe er nytt, innovativt og unikt

Enklere sagt:

Leserne dine vil sannsynligvis engasjere seg i e-posten din hvis de føler at du snakker direkte til dem. Å tiltale folk ved navn er en utmerket taktikk, men ved å ta det neste steget som å tilpasse emnelinjen din vil e-posten din skape oppmerksomhet i en liste av e-poster.

Lengden på e-posten din spiller en rolle:

For å få høyest mulig åpningsrate bør ikke e-posten din være for lang. Her er noen tips til hvor mange ord og tegn du bør bruke i en ideell e-post:

Den ideelle lengden på emnelinjen er mellom 28 og 50 tegn

Før du lager emnelinje tenk på om de fleste av leserne dine bruker mobil eller pc år de leser e-posten din.

En kortere emnelinje er tryggere hvis du henvender deg til lesere på mobilen. Start med e-post titler med lengde på mellom 28 og 39 tegn. Dette kan resultere i forbedret åpningsrate.

Den ideelle lengden på forhåndshodeteksten er mellom 40 og 100 tegn

Hvis du fortsatt ikke bruker forhåndstekst, er det på tide å bli med på vognen. Noen e-postmarkedsfører gjør det til en vane å holde forhåndstekstene korte, rundt 40-50 tegn, for å sikre at teksten ikke kommer i konflikt med de viktigste -postoppsettene. Hvis du har mer å si, er det ikke skadelig å lage forhåndsteksten på mellom 85 og 100 tegn.

Den ideelle e-post lengden er mellom 50 og 125 ord

Det er vanskelig å tro at 125 ord kan dekke det du ønsker å formidle, men det kan altså være tilfelle noen ganger. En e-post med 25 ord kan gi det samme som en med 500-2000 ord, med en gjennomsnittlig svarprosent å mindre enn 45%.

Den ideelle CTA-lengden er mellom to til fem ord

CTA-en skal være den enkleste å fordøye av alle elementene i e-posten, hold den kort og god og la design tale mer enn faktiske ord slik at den er synlig. Varianter med kun ett ord kan leses som vage eller følelsesløse så sikt på minst to ord, og maks fem.

Kort oppsummert:

For å engasjere noen til å lese e-posten din er det noen viktige ting du bør ha med.

Start med en god emnelinje som inneholder kraftord, gjerne i starten av tittelen, og som er er mellom 28 og 50 tegn lang. 

Vekk nysgjerrigheten til leseren, gjør e-postene personlig og inspirere leseren til å handle nå! Husk at lengden på de ulike delene av e-posten kan avgjøre om e-posten blir lest eller ikke.

Kjør tester for å finne ut hva som fungerer, og lær av det du finner ut.

Lykke til!

GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN