HJEM
/
BLOGG
/
E-handel E-post Benchmarks 2022

E-handel E-post Benchmarks 2022

Les mer om

Epost

Å sende ut nyhetsbrev er en effektiv måte å øke kundenes livstidsverdi på, og i 2022 har vi samlet inn tall fra våre kunder for å kunne sammenligne og forstå hva som er gode benchmarks for e-postmarkedsføring. Nå vil vi også dele benchmarks med deg og gi noen tips om hva du kan gjøre for å forbedre dine egne tall.

Vi har også bransjetall fra 2021 som du kan lese deg opp på her, men i nå ønsker vi å fokusere på det nordiske kunder og ta våre e-post kunders gjennomsniitt som eksempel.

Vi ser på følgende tall.

Open rate - Hvor mange av de som mottar åpner e-postene våres.

Click rate - Hvor mange av de som mottar e-posten klikker på lenker.

Placed order rate - Hvor mange av de som mottar e-posten kjøper etter å ha klikket (innen 16 timer)

Unsubscribe rate - Hvor mange av de som mottar e-posten melder seg av.

Benchmarks for 2022

Etter å ha samlet data fra våre 12 kunder som vi skriver ukentlige nyhetsbrev og automatiserte e-poster for, har vi kommet frem til følgende benchmarks:

  • Open rate: 38.45%
  • Click rate: 3.42%
  • Placed order rate: 0.36%
  • Unsubscribe rate: 0.23%
  • Gjennomsnittlig månedlig omsetning via e-post: 430 000 kroner

Disse tallene gir en god pekepinn på hva som kan anses som gode resultater innen e-postmarkedsføring, og kan hjelpe deg med å identifisere områder hvor du kan forbedre din egen innsats.

Hva bør du fokusere på hvis du ligger under benchmarks?

Hvis tallene dine ligger under benchmarkene vi har presentert, er det noen områder du bør se nærmere på for å forbedre resultatene:

  1. Lav open rate: Skriv bedre emnefelt for å tiltrekke oppmerksomhet og øke engasjement. Test forskjellige formuleringer, og prøv å inkludere personlige elementer, som mottakerens navn, for å skape en mer personlig forbindelse.
  2. Lav klikk rate: Forbedre e-postdesignet for å gjøre det tydeligere hvor mottakeren skal klikke, og sørg for at innholdet er fristende nok til å klikke på. Gjør alle relevante bilder og knapper klikkbare, og bruk sterke call-to-action for å oppfordre mottakerne til å handle.
  3. Lav placed order rate: Vurder om du markedsfører feil produkter, treffer feil målgruppe, eller om du sender ut e-postene på feil tidspunkt (f.eks. utenfor sesong). Se på kjøpsdata og analyser kundeadferd for å finne ut hva som fungerer og hva som ikke fungerer.
  4. Høy unsubscribe rate: Implementer dobbel opt-in for å sikre at mottakerne virkelig ønsker å motta e-postene dine, forbedre innholdet i nyhetsbrevene, og vask e-postlisten regelmessig for å fjerne inaktive mottakere. Sørg også for at du overholder reglene for personvern og markedsføring, slik at du ikke blir rapportert som spam.

Konklusjon

Å forstå benchmarks for nyhetsbrev kan hjelpe deg med å identifisere områder hvor du kan forbedre din e-postmarkedsføring. Bruk tallene vi har delt i denne bloggposten som en guide for å sammenligne deg med konkurrentene og finne måter å optimalisere nyhetsbrevene dine på. Husk at det viktigste er å levere verdi og relevant innhold til mottakerne dine for å bygge en solid og lojal kundebase.

Gjennom kontinuerlig forbedring og tilpasning av e-poststrategien din, kan du øke åpningsraten, klikkraten og konverteringsraten, noe som igjen vil resultere i økt omsetning og et bedre forhold til kundene dine. Hold deg oppdatert på bransjetrender og vær alltid åpen for å eksperimentere med nye tilnærminger for å få mest mulig ut av e-postmarkedsføringen din.


GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN