Når det kommer til tall rundt epost markedsføring for nettbutikker, så er selvsagt dine egne tall alltid de viktigste. Du skal alltid ta utgangspunkt i hvor du er og jobbe med å forbedre dine egne tall uke for uke.
Men noen ganger hjelper det å få innsikt i bransjens generelle tall slik at du kan se hvordan du gjør det opp mot dine bransje kollegaer.
Ønsker du å se tallene for 2022, klikk her.
Når det kommer til e-post for e-handel så sverger vi til våre venner i Klaviyo. De lanserer hvert år en rapport basert på sine over 180.000 kunder. Tallene er basert på Amerikanske tall, men av erfaring så er disse tallene absolutt sammenlignbar med våre kunder i Moen&Co.
Så la oss ta en titt på de viktigste tallene for e-postmarkedsføring for e-handel fra ulike industrier i bransjen.
2021 E-handel Benchmarks.
Tallene er for 2021 og oppsummerer hvordan det har gått for ulike brands i ulike industrier. Man tar hensyn til 4 nøkkeltall som er viktig for e-postmarkedsføring:
- Åpningsrate: - Antall e-post åpnet / antall epost levert.
- Klikkrate - Antall klikk / antall epost levert.
- Konverteringsrate - Antall ordre / antall epost levert.
- Inntekt per mottaker (RPR) - Inntekt / antall epost levert.
Når du ser på disse dataene, husk at dine beregninger vil variere basert på din bedrift, publikum og hvilke strategier du bruker.
2021 Over tid: Industri Benchmark Data
Med utbruddet av pandemien i 2020, flyttet flere bedrifter fokuset til internett, og salg gjennom e-handel vokste fra 30% til 40% per kvartal fra Q2 2020 til Q1 2021, ifølge Digital Commerce 360. Slik fortsatte det resten av 2021, med fortsatt økt salg gjennom e-handel, men med de mye mer konservative oppgang på 9,2 % og 6,8 % i henholdsvis 2. og 3. Kvartal.
Dette hoppet i e-handelssalg ble ledsaget av en økning i forbrukernes engasjement med e-postmarkedsføring i første halvdel av 2020, før de kom tilbake nærmere 2019-nivåene mot slutten av året.
Den gode nyheten for e-handelsbedrifter er at i 2021 lå disse beregningene på et høyere sted enn pre-pandemiske nivåer, med de fleste beregninger som startet året sterkere enn tilsvarende månedene i 2020. Generelt holdt målene på disse nivåene gjennom hele året.
To store industrier – klær og tilbehør sammen med helse og skjønnhet – representerer disse trendene godt.
Disse medvindene kan sees som starten på toppen av e-postmarkedsføringstrakten, med åpningsrater som var omtrent 3 % høyere i januar 2021 enn i januar 2020.
Klær & Accessories E-post Åpningsrate Måned-for-måned i 202
Helse og skjønnhet E-post Åpningsrate Måned-for-måned i 2021
Du vil kanskje legge merke til at åpningsrentene begynner å stige halvveis gjennom 2021, for så å hoppe med omtrent 5 % i oktober, og fortsette å stige etter det for begge næringer. Denne toppen er sannsynligvis drevet av Apples nye personvernfunksjoner utgitt i iOS 15, iPadOS 15, macOS Monterey og watchOS 8 i september 2021. Når de er aktivert, får disse innstillingene det til å se ut som om alle e-poster mottatt i Apple Mail åpnes av brukeren. På grunn av disse endringene ble åpningsraten på tvers av alle bransjer blåst opp i løpet av det siste kvartalet av 2021 og vil sannsynligvis forbli på dette nye nivået i fremtiden.
Klikkratene begynte året på samme måte, litt høyere enn i 2020 og holdt seg relativt stabilt på dette nivået gjennom hele 2021. Som i 2020 falt klikkratene på slutten av året rundt Cyber Weekend og gjennom høytidene, sannsynligvis på grunn av mengden e-postvolum og konkurranse som oppstår i løpet av denne tiden.
Apparel & Accessories Email Klikkrate Måned For Måned i 2021
Helse og skjønnhet Email Klikkrate Måned For Måned i 2021
E-post konverteringsrate forteller en lignende historie. Den starter året over de tidlig 2020 nivåene og forholder seg relativt flat før den øker i November med Black Friday og Cyber Monday.
Dette kan skyldes at kjøpere vender tilbake til butikkene i 2021 og fullfører flere kjøp fysisk enn i 2020.
Klær og tilbehør E-post Konverteringsrate Måned For Måned i 2021
Helse og skjønnhet Email Konverteringsrate Måned For Måned i 2021
Til slutt fulgte e-postinntekter per mottaker (RPR) de samme trendene som konverteringsraten for disse bransjene, med den startet året høyere enn 2020, holdt seg flatt, men falt bak 2020 i mesteparten av året, og deretter hoppet til nivåer tilsvarende 2020 i løpet av november for Black Friday og Cyber Monday.
Klær og tilbehør E-postinntekter per mottaker Måned For Måneden i 2021
Helse og skjønnhet E-postinntekter per mottaker Måned For Måneden i 2021
Når de kombineres, indikerer alle fire beregningene solid forbruker engasjement for e-postmarkedsføring gjennom 2021. Selv om 2021-resultatene ikke er i samsvar med 2020-toppene, fortsatte beregningene å prestere på høyere nivåer enn før pandemien – en trend som burde begeistre alle som driver nettbutikk.
E-postkampanjer
Her er en mer detaljert titt på 2021-dataene for forskjellige bransjer. I tabellen nedenfor kan du finne nøkkeltall for e-handelsnæringer i 2021.
Finn din bransje og prøv å sammenlign egne tall med disse tallene for å finne ut hvor du ligger i forhold.
Bare fordi beregningene er høyere for én bransje, betyr det ikke at den bransjen er bedre på markedsføring. Hver bransje er forskjellig. Avhengig av strategier, publikum og produkter, kan verdiene ganske enkelt være en indikator på hvordan bransjer optimaliserer markedsføringstiltakene deres annerledes eller hvordan kundene deres reagerer på e-postmarkedsføring.
E-post Flows (Automatisierte e-poster)
En automatisert flow-e-post er en enkelt e-post eller serie med e-poster sendt til en abonnent basert på en handling som utløser e-posten. Det finnes flere typer av disse E-post Flows’ene, og Klaviyo har plukket ut fire hovedtyper: Velkomst serie, forlatt handlekurv, forlatt nettleser og Takk for handelen.
Først, la oss ta en titt på åpningsraten og konverteringsraten for alle e-post flows for det siste året. Husk at disse beregningene er høyere over hele linja sammenlignet med kampanjer, ettersom e-post flows vanligvis er mer målrettede og rettet mot allerede engasjerte kunder.
Klær og tilbehør Samlet E-post Flows - Åpningsrate Måned For Måneden i 2021
Helse og skjønnhet Samlet E-post Flows - Åpningsrate Måned For Måneden i 2021
Klær og tilbehør Samlet E-post Flows - Konverteringsrate Måned For Måneden i 2021
Helse og skjønnhet Samlet E-post Flows - Konverteringsrate Måned For Måneden i 2021
Du kan se at mønsteret er veldig likt tallene på kampanjene som vi så på tidligere. Her er et sammendrag av den samlede E-post Flow tallene for alle bransjer i 2021.
Fremtiden for e-handel
Hvordan vil 2022 se ut for deg? Vi i Moen&Co tenker at disse tallene kan være en fin indikasjon på hvor du ligger henne med din e-post markedsføring for nettbutikken din.
For kundene våre som bruker Klaviyo som e-post verktøy, så har de den luksusen med å alltid kunne sammenligne seg med disse tallene dag for dag for å se om det er noe man må gjøre i de automatiserte flowsene eller i kampanjene som sendes ut hver uke.
Ønsker du å diskutere e-post markedsføring? Ikke nøl med å ta kontakt med oss for å se hvordan vi kan hjelpe deg med å øke din omsetning på e-post listen din.
Vi har grafiske designere og tekstforfattere som er klar for å hjelpe deg med å lykkes med din e-postmarkedsføring.