HJEM
/
BLOGG
/
Nå bør du ha fokus på å øke LTV

Nå bør du ha fokus på å øke LTV

Annonsering blir stadig dyrere, og det blir vanskeligere og mer komplekst å spore resultater. Med det følger også mysteriet med å vite hvilke annonse-plattformer som gir resultater. Du bør derfor fokusere på å øke LTV (Life Time Value) til de eksisterende kundene dine for å få de til å kjøpe igjen og igjen.

Hvordan øke LTV

LTV er det kunden legger igjen over tid. Ha fokus på at kunden skal være mer verdt for deg fra det initielle kjøpet – det skal være lønnsomt ved første kjøp- men når du har brukt de pengene til å «kjøpe» en kunde, er det mer lønnsomt for deg å beholde denne kunden enn å skaffe nye kunder.

Du kan øke LTV ved å gi kundene verdi av å følge deg - og gjennomføre kjøp hos deg. Dette kan gjøres via e-post, SMS og sosiale medier. Minn kunden på at du eksisterer ved f. eks:

  • Ukentlige e-poster
  • Kampanjer
  • Salg

Du håper selvsagt å tiltrekke deg nye kunder hele tiden, men lojale kunder kan være like mye og mer verdifulle for deg.  Dette er kunder som ikke bare kommer tilbake for å støtte deg, men som også anbefaler deg til venner, familie og nærmiljø.

Siden annonseringen blir dyrere handler det om å få mer ut av hver kunde, og få de til å handle mer gjennom flere år.  Fokuset ditt nå bør derfor være at du tar e-post annonsering, og direkte markedsføring i sosiale medier mer alvorlig og utfører mer gjennomtenkt enn tidligere.

Test ut vår digitale kalkulator for å regne ut LTV. 

Opprett høytids-kampanjer med verdi

Ta høytids-kampanjene dine til lojale kunder til neste nivå!

Ved å anbefale et annet produkt, en tjeneste eller en vare som passer perfekt til kundens ordrehistorikk kan du hjelpe kundene dine med å finne den ideelle produkt matchingen, noe som resulterer i høyere LTV, merkevarelojalitet og kundetilfredshet.

For nye kunder kan du tilføre verdi ved å tilby en startpakke til en rabattpris, eller du kan inkludere et gavekort eller en rabattkode for det andre kjøpet. 

En anne idé er å gi de nye kundene muligheten til å gi en rabatt til en venn, i tillegg til at kunden får en rabatt på neste bestilling.

Dette gjør det enkelt for den nye kunden å få rabatt, og også å gi en rabatt til en venn - noe som får dem til å føle seg verdifull og kan være god nok grunn til å kjøpe fra deg og ikke konkurrenten din.

Oppsummering

 Det kan være svært lønnsomt å bruke markedsførings pengene dine på å beholde de eksisterende kundene dine istedenfor å prøve å skaffe nye nå som annonsering blir stadig dyrere. Gi kundene dine verdi i form av informasjon, salg og kampanjer for å beholde de. Finn ut hva som virker for deg og din nettbutikk.

Lykke til!

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Last ned vår oppstartspakke med oppstartskurs på annonsering, gode tips fra Get Inspired gründeren og våre beste råd og guider.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Dette gikk bra!
Oops! Noe gikk galt under påmelding av nyhetsbrevet. Sjekk om du har fyllt ut alle felter riktig.