HJEM
/
BLOGG
/
Hvordan Knitting Inna brukte Facebook for å lykkes

Hvordan Knitting Inna brukte Facebook for å lykkes

Les mer om

nettbutikk

“50% av omsetningen vår kommer fra Facebook annonseringen. Vi ser helt klart viktigheten av tilstedeværelse på sosiale medier, både gjennom synlighet og annonser.” - Stian, Knitting Inna.

For Ingunn (mor) og Stian (sønn) startet Knitting Inna eventyret for 5 år siden. Ingunn satt hjemme i julen og strikket, som hun alltid gjør, da Stian oppfordret henne til å lage en Instagramkonto. Kontoen fikk navnet “Knitting Inna” -  og siden da har følgertallet vokst til over 50 tusen strikkeentusiaster!

I januar 2017 tok familieduoen det et skritt videre. De ga ut sin første strikkebok, og startet å selge garn i nettbutikken. Stian begynte å se på Facebook annonser og tok blant annet nettkurset Suksess med Facebook annonsering hos MOEN&Co.

  • Etter hvert som jeg fikk litt erfaring, skjønte jeg at jeg ikke fikk maks ut av de pengene vi la inn, og at det var et stort potensiale jeg ikke nådde selv.
  • Jeg kjente at om jeg skulle få enda mer kunnskap nå, så må jeg enten ta enda mer kurs, lese mer eller sette meg inn i mer, og det har jeg ikke tid eller ork til. Derfor tok jeg kontakt med Thomas, forteller Stian.

Fikk dreisen på annonsene

Facebook kan for mange føles som en jungel av muligheter og funksjoner. Det handler ikke bare om å optimalisere for de beste resultatene, men også om å holde seg oppdatert på alle funksjonene og endringene på plattformen. Etter at MOEN&Co tok over annonseringen, fikk Stian mer tid til å jobbe med innholdet til annonsene.

  • Vi fikk en helt annen måte å tenke innhold på. Vi fikk mye input på hvordan og hva vi skulle produsere av innhold. Det er jo klart at omsetningen øker når man får dreisen på Facebook-annonsene.

Hands on og tilgjengelig

Samarbeidet mellom Knitting Inna og MOEN&Co startet tilbake i 2018. Siden da har vi jobbet med å gi Knitting Inna de beste resultatene.

  • Samarbeidet med MOEN&Co vil jeg si er veldig bra. De er tilgjengelig stort sett hele tiden. Om det skulle være en krise som må løses eller om vi trenger input eller hjelp, så føler jeg at de er hands on. Vi har ukentlige videomøter der vi får rapport over den siste uken som har gått, og gjerne forslag til hvordan vi kan endre ting eller skape nye annonser, om det er noen negative trender.

Vi i MOEN&Co digger å jobbe med så inspirerende bedrifter som Knitting Inna. De viser oss at ekte lidenskap og pågangsmot, sammen med riktig annonsering, kan gi små bedrifter muligheten til å konkurrere mot de store!

Driver du nettbutikk og nysgjerrig på hvordan vi kan hjelpe deg? Klikk her for å lære hvordan vi hjelper nettbutikker å vokse.

GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN