Hvordan budsjettere deg til gode Facebook-annonser

Thomas Moen
Thomas Moen
1 min read

Facebook

23 april, 2020
Share on:

Facebook annonsering kan være en fantastisk ting om du gjør det på den riktige måten. En av tingene jeg ser mange gjør feil, som kan ha en katastrofal effekt, er når du skal sette og øke budsjett på Facebook-annonsene dine.

Hvordan sette budsjett?

Det som er viktig er at du starter med et lavt daglig budsjett. La Facebook få mulighet til å bruke det opp før du gradvis øker. Starter du med 2-3-4000 kr om dagen i annonsering vil annonsene dine bli dyrere og Facebook levere dårligere.

Begynner heller med et par hundre kroner om dagen og gradvis øk. Da vil du få mye bedre effekt ut av det. Jeg anbefaler å starte på, si 200 kr, og hver tredje dag kan du øke budsjettet med 25%. Pass på det som heter ROAS (return on ad spend), og se til at du får riktig avkastning på annonsene dine.

Vær tålmodig - la Facebook bruke tid på å lære

Selv om annonsene dine går bra, betyr det heller ikke at du bare skal gi full gass og 10-doble budsjettet ditt over dagen, da vil Facebook slutte å fungere. Det handler altså om å ha tålmodighet og gradvis bygge opp, og sørge for at flest mulige konverteringer i annonsesettet, slik at Facebook får nok data til å hente inn flere av dine drømmekunder.

Kom i gang med Facebook-annonsering (gratis):
http://thomasmoen.com/minikurs

Ikke glem å abonnere på podcasten via Apple Podcasteller Spotify.

Thomas Moen

Thomas Moen

Jeg lærer bedrifter å skape lønnsom markedsføring. Jeg har over 20 års erfaring som markedsfører. Gjennom årene har jeg jobbet for store merkevarer som Tine, Orkla, Disney, Nike og Telia++ I dag bruker jeg all min tid på å hjelpe små bedrifter å utfordre de store. Via byrået mitt MOEN&Co tilbyr vi nettkurs, coaching og at vi gjør annonseringen for deg.