Hvordan budsjettere deg til gode Facebook-annonser

  • Publisert av

    Thomas Moen

  • 1 min read

Facebook annonsering kan være en fantastisk ting om du gjør det på den riktige måten. En av tingene jeg ser mange gjør feil, som kan ha en katastrofal effekt, er når du skal sette og øke budsjett på Facebook-annonsene dine.

Hvordan sette budsjett?

Det som er viktig er at du starter med et lavt daglig budsjett. La Facebook få mulighet til å bruke det opp før du gradvis øker. Starter du med 2-3-4000 kr om dagen i annonsering vil annonsene dine bli dyrere og Facebook levere dårligere.

Begynner heller med et par hundre kroner om dagen og gradvis øk. Da vil du få mye bedre effekt ut av det. Jeg anbefaler å starte på, si 200 kr, og hver tredje dag kan du øke budsjettet med 25%. Pass på det som heter ROAS (return on ad spend), og se til at du får riktig avkastning på annonsene dine.

Vær tålmodig - la Facebook bruke tid på å lære

Selv om annonsene dine går bra, betyr det heller ikke at du bare skal gi full gass og 10-doble budsjettet ditt over dagen, da vil Facebook slutte å fungere. Det handler altså om å ha tålmodighet og gradvis bygge opp, og sørge for at flest mulige konverteringer i annonsesettet, slik at Facebook får nok data til å hente inn flere av dine drømmekunder.

Kom i gang med Facebook-annonsering (gratis):
http://thomasmoen.com/minikurs

Ikke glem å abonnere på podcasten via Apple Podcasteller Spotify.

Ta vårt lynkurs om hvordan du kan øke salget i nettbutikken din.

Fyll ut skjemaet for å komme i gang..

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Dette gikk bra!
Oops! Noe gikk galt under påmelding av nyhetsbrevet. Sjekk om du har fyllt ut alle felter riktig.