HJEM
/
BLOGG
/
Annonsering og kundeoppfølging gjort på en genial måte!

Annonsering og kundeoppfølging gjort på en genial måte!

Les mer om

Epost

Hvordan treffe kunder på en god måte, få de til å kjøpe produktet ditt og få kunden til å kjøpe produktet igjen? 

Merket Asphalte har gjort dette på en genial måte. Annonseringen er en ting- de skaffer oppmerksomhet med en god annonse med gode bilder og tekst. Bestilling og levering blir gjennomført som forventet- men etter handelen blir gjennomført gjør Asphalte noe lurt- de sender ut en mail som vekker oppmerksomhet.

Skjermdump fra e-post fra Asphalte.com

Nå har kunden fått et godt produkt, men også en oppgave fra leverandøren. Dette vekker nysgjerrighet og gir kunden en følelse av eierskap.  

Asphalte er opptatt av bærekraft, og de er flinke til å annonsere det! «Dette er vår misjon- vi må spre ordet» osv.  Etter kunden har lest om dette blir man bedt om å aktivere kontoen. Her går man fra å være en tilfeldig person som ser en annonse til å ha en egen konto hos Asphalte og skaffe seg et nærmere bekjentskap med merkevaren. 

En stund etter kjøpet får kunden igjen en god mail- nå beskriver Asphalte hva som skiller dette selskapet fra andre, hvorfor er de der, og en historie om hva de har gjort tidligere- etterfulgt av en call to action: en bra og gjennomtenkt video som er on the brand om hvordan de produserer produktet. 

To dager senere mottar kunden en ny mail. Her fortsetter Asphalte den gode historien. En historie som ble skrevet i 2018, men som fortsatt er relevant, og beskriver verdiene til selskapet.  

Først og fremst sender Asphalte en nytenkende og annerledes tekst med «we`ve got a mission for you!” som er et godt eksempel på riktig onboarding av kunder som gir kjøper følelsen av å være en del av noe. 

Kvaliteten på kommunikasjonen og annonsering med en gjennomtenkt -og gjennomført branding, gir trygghet og stolthet til kunde og stor sannsynlighet for gjenkjøp.

Asphalte har gir kunden noe mer enn et produkt, og får kunden til å føle eierskap til merket.

Det handler om

  • Kreativitet
  • Kvalitet
  • Tilhørighet
  • Oppfølging
  • En følelse av at kunden blir sett

Alle gode tips til din nettbutikk.

Se min live gjennomgang og flere input på e-postene jeg fikk av Asphalte i videoen under:

 

Lykke til!

 

 

 

 

GRATIS ANALYSE

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Vi har laget en undersøkelse du svarer på noen på enkle JA/NEI spørsmål. Som igjen vil gi deg en skreddersydd analyse av nettbutikken din.

FÅ ANALYSEN