HJEM
/
BLOGG
/
4 konkrete grep du kan ta for å få produktsider som konverterer

4 konkrete grep du kan ta for å få produktsider som konverterer

Les mer om

nettbutikk

Dette er en oppsummering av Netthandelspodden episoden «Når slaget står på produktsiden» Klikk linken for å lytte eller les oppsummeringen under.

  1. Ha en god presentasjon av produktene dine for å nærme de som ser på produktene et kjøp. Forbedring av tittel og produkt-tekst er en enkel og billig måte å øke konverteringsgraden på. Ved å bruke en appelerende tekst og forklare produktet på god måte ved å beskrive hva produktet er- og hva det gjør. Vi har sett at små endringer i tekst kan øke konverteringsprosenten fra 0,3 til 1, 2 og 3%!
  2. Optimaliser produktsidene for mobil – 80% + handler via mobilen på nettbutikken. Bruk dette til å gi kundene dine en god handleopplevelse. Tips: test ut dine egne produkter på mobilen og følg sjekklisten for viktige elementer som bør være synlige på siden, uten at kunden behøver å scrolle:

    - Produktbilder
    - bruk fler enn ett bilde med god kvalitet. Bruk både rene bilder og miljø-bilder. Ikke bruk bilder som tar hele førstesiden på mobilen- da mister kunden interessen på veien. Ta bilder i flere settinger og ulike miljøer.
    - Tittel på produktet
    - Pris
    - vis frem prisene dine. Prissetting med STORE bokstaver gir kunden et psykologisk inntrykk av lave priser- hvis du ikke vil vise frem prisene dine så har du for høye priser.
    - Rabatt
    - Kjøpsknapp
    - denne knappen er viktig og bør være mest synlig, samtidig som den skal skille seg ut fra alt annet på siden
  3. Produkt-teksten er viktig. Denne kan du bruke til å skille deg ut og få frem særpreget ditt gjennom type stil/ tone of voice og en unik tekst. Salgsargumentene er også viktige elementer på produktsiden- ha argumentene i nærheten av kjøpsknappen.  Bruk kundeanmeldelser for å overbevise kunden og oppgi en tydelig leveringstid.
  4. Legg tid og penger i en godt optimalisert tekst og gode bilder. Ved å bruke god tid på dette første gang selger varen seg selv, og du får tilbake tiden senere.
Frøken Dianas Salonger er kjent for å ta gode produktbilder og ha lekende og personlige produktbeskrivelser som gjør det enkelt å kjøpe.

Ved å følge denne listen og utarbeide gode bilder, optimalisere for mobilen, og gi all informasjon de behøver for å ta et valg om de trykker på kjøpsknappen eller ikke- bygger du tillit og det er mye større sannsynlighet for at kunden handler av deg. Prøv å sett deg inn i kundens sted, og svar på de spørsmålene kunden har.

Får du ikke resultatene du ønsker deg?

Last ned vår oppstartspakke med oppstartskurs på annonsering, gode tips fra Get Inspired gründeren og våre beste råd og guider.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Dette gikk bra!
Oops! Noe gikk galt under påmelding av nyhetsbrevet. Sjekk om du har fyllt ut alle felter riktig.