En blogg om lønnsom markedsføring

evergreen_innhold

Utnytt kraften i evergreen innhold

Evergreen innhold er noe du lager – en bloggpost, video, et kurs – som har en lang holdbarhet. Siden alt stadig er i endring kan det være vanskelig å skrive om noe som aldri går ut på dato. Poenget er at det er innhold som holder i flere år, uten å bli påvirket av omgivelsene. 

Read More

9 måter du kan øke engasjementet på Facebook

Engasjement på Facebook er alle handlinger som blir gjort på din Facebook-side. Enten det er likes (reaksjoner), delinger, kommentarer eller klikk. Det har lenge vært snakk om at likes ikke har noe å si og at det ikke er det som burde være målet med innholdet ditt. Det er fortsatt sant, men engasjementet er fortsatt viktig. Det er særlig tre fordeler med å få godt engasjement på innholdet ditt:

Read More
Facebook_strammer_inn_regler_for_annonsering

Facebook strammer inn regler for annonsering

I det siste har vi merket en tydelig innstramming av Facebooks annonse regler. De er nå mer nøye på hva som blir godkjent og ikke. Særlig har de blitt strengere på bruk av Facebooks merkevareressurser i annonsering. Det vil si bruk av Facebooks logoer, navn eller annet i annonsetekst, landingssider osv (Gjelder også Instagram og andre Facebook-selskap). Derfor har jeg satt meg ned og gått ordentlig gjennom reglene for bruk av Faceboks merkevareressurser og prøvd å gjøre det så enkelt som mulig for deg! 

Read More