En blogg om lønnsom markedsføring

Budsjettering for små bedrifter på Facebook

Det er alltid vanskelig å snakke om penger og budsjettering. Det kan varierer fra bedrift til bedrift og ut i fra hvilke produkter/tjenester du selger. Men for å få en generell forståelse av budsjetteringen av Facebook annonser, se for deg dette. Først har du satt opp et system, en salgstrakt som for eksempel 7/11-kampanjen eller mikrobølgeovn trakten. Se for deg at dette systemet er en bil og at annonsekronene er bensinen du trenger for å kjøre bilen. Jo mer bensin du har, jo lengre kommer du. Sånn er det også litt med annonsering. For hver annonse-krone du bruker, får du en større spredning av annonsene dine.

Read More

Hva er en søketermrapport?

Vi har alle søkt etter noe på Google og fått opp annonser som passer godt til det vi søker etter. Søketermrapport er en viktig ressurs å bruke for å få så gode og treffsikre annonser som mulig. Søketermrapporten gir deg innblikk i nøyaktig det brukerne søker på før de trykker seg inn på annonsen din. Den gir deg altså muligheten til å justere dine søkeord etter hva brukerne faktisk søker etter. Brukt riktig kan den altså både øke treffsikkerhet i markedsføringen din og sparer deg for penger. 

Read More