En blogg om lønnsom markedsføring

3 tips for å starte Facebook-annonsering for små bedrifter

Liten eller stor bedrift. Alle bedrifter bør bruke Facebook-annonsering for å markedsføre seg. Da Facebook er Norges største sosiale plattform, vil du med din markedsføring nå ut til et stort publikum på en svært kostnadseffektiv måte. Dette høres gjerne supert ut, men er du ny for Facebook-annonsering kan det være vanskelig å vite hvordan du skal starte.

Read More

Budsjettering for små bedrifter på Facebook

Det er alltid vanskelig å snakke om penger og budsjettering. Det kan varierer fra bedrift til bedrift og ut i fra hvilke produkter/tjenester du selger. Men for å få en generell forståelse av budsjetteringen av Facebook annonser, se for deg dette. Først har du satt opp et system, en salgstrakt som for eksempel 7/11-kampanjen eller mikrobølgeovn trakten. Se for deg at dette systemet er en bil og at annonsekronene er bensinen du trenger for å kjøre bilen. Jo mer bensin du har, jo lengre kommer du. Sånn er det også litt med annonsering. For hver annonse-krone du bruker, får du en større spredning av annonsene dine.

Read More